بيت كوين

بيت-كوين

بيت كوين

۶ بازديد

بيت كوين در طي چند سال اخير ، رشد بسيار خوبي داشته است و بسياري با اين ارز به ثروت هاي زيادي ، رسيده اند . در دنياي واقعي براي دريافت پول ، دولت نيازمند چاپ اسكناس يا توليد سكه ميباشد .كه اين امر نياز به صرف وقت و انرژي بسيار ميباشد . اما اين ارز قابل چاپ نيست و يك منبع نا محدود استخراج ارز ميباشد كه در همه ي سيستم هاي جهان قابل رقابت ميباشد .

بيت كوين

بيت كوين چيست ؟

اين ارز ديجيتالي نوعي پول و دارايي محسوب ميشود كه به عنوان وسيله مبادله اي طراحي گرديده است. ميتوان گفت يك واحد پول مجازي است كه به صورت كامل در اينترنت قرار دارد . همچنين شكلي جديد از ارزهاي ديجيتال ميباشد كه هيچ كس آن را كنترل نمي كند. اين ارز نخستين پول ديجيتال نامتمركز است، زيرا سيستم آن بدون بانك مركزي يا مسئول مركزي كار مي‌كند .

تفاوت هاي بيت كوين با ساير ارز ها

مركزيت ندارد : اين ارز توسط بانك مركزي توليد و ساخته نمي شود . هر سيستم رايانه‌اي كه بتواند آن را استخراج و تراكنش‌ها را مورد تاييد قرار دهد ، بخشي از شبكه است.

راه‌اندازي آن ساده است : گرفتن حساب بيت كوين هيچ هزينه و پروسه اداري ندارد و شما به سرعت ميتوانيد صاحب اين حساب براي خود شويد .

 بيت كوين شفاف عمل مي‌كند : اين حساب تمام حساب هاي خود را در دفتري به نام بلاك چين قرار ميدهد .

 هزينه انتقال ناچيز است : هزينه كارمزد در بيت كوين بسيار ناچيز ميباشد .

در ادامه ميتوان گفت بيت كوين يك شبكه و ارز پرداخت جديد است. تراكنش هاي اين شبكه بدون نياز به واسطه ها انجام مي شوند. بدين منظور ما براي انجام تراكنش ها نياز به نهاد هاي متمركز مانند بانك يا موسسات ديگر نداريم. تفاوت بيت كوين با ارزهاي سنتي در اين است كه اين ارز ديجيتال به صورت مجازي است و به صورت جسم كاغذي يا سكه‌اي نيست كه بتوانيد آن را در جيب خود بگذاريد. بيت كوين روي يك پايگاه داده غيرمتمركز و بر اساس بلاك چين مديريت مي‌شود.

بيت كوين

موارد قابل استفاده از بيت كوين

بيشترين موارد قابل استفاده از آن در فضاي اينترنت براي خريد و فروش كالا و خدمات است . در حالي كه علاوه بر فضاي اينترنت و مجازي ، روز به روز به مكان هاي فيزيكي و واقعي كه ميتوان در آنجا از اين ارز استفاده و خريد كرد ، افزوده ميشود .

براي استفاده از اين ارز ديجيتال شما يك نرم افزار به نام كيف پول (‌Wallet) نياز داريد تا بتوانبد از طريق آن خريد نماييد .

براي خريد اين ارز ميتوانيد به لينك خريد بيت كوين مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.