آموزش خريد وب ماني

۴ بازديد
Rate this post

به طور خلاصه وب ماني يك سيستم پرداخت آنلاين است كه امكاناتي در اختيار مشتريانش قرار مي دهد كه درنمونه هاي مشابهي مانند پي پال نيز مشاهده مي شود. طبق گفته WebMoney، اين سيستم بيش از ۳۶ ميليون كاربر دارد و بيش از ۱۰۰,۰۰۰ فروشگاه پرداخت هاي وب ماني را مي پذيرند. وب ماني يكي از بزرگترين پردازنده هاي پرداخت الكترونيك در روسيه است. اين پلتفرم معاملاتي توسط شركت WM Transfer Ltd مديريت مي شود. سيستم پرداخت وب ماني جذابيت زيادي براي مشتريان پرداخت هاي اينترنتي دارد. از طرفي كاربران ايراني به دليل تحريم ها امكان شارژ حساب وب ماني را ندارند و معمولا يكي از ساده ترين روش ها براي اين كار استفاده از صرافي هاي آنلاين است. از اين رو در اين نوشته به آموزش خريد وب ماني ارزان (دلار) به صورت آنلاين از طريق وبسايت Pay98 مي پردازيم.

ارجاع سريع :

آموزش ارسال درخواست خريد با وب ماني

نكات مهم در رابطه با استفاده از خدمات وب ماني

آموزش خريد وب ماني ارزان (ووچر و شارژ به دلار)

پيش از هر چيز براي خريد وب ماني از وبسايت Pay98 مي بايست در اين وبسايت ثبت نام كنيد. به اين منظور براي ورود به صفحه پنل كاربري اينجا كليك كنيد. در اين صفحه مي بايست مطابق تصوير زير بر روي گزينه ثبت نام كليك كنيد. در صورتي كه با گوشي موبايل به اين صفحه مراجعه مي كنيد، گزينه “اگر حساب كاربري نداريد، ثبت نام كنيد” را لمس كنيد.

 

ثبت نام در وبسايتثبت نام در وبسايت – آموزش خريد وب ماني

پس از آن فرم ثبت نام براي شما باز مي شود و مي بايست اطلاعات خواسته شده را در هر يك از كادر هاي مربوطه وارد كنيد. نام، نام خانوادگي، ايميل، كلمه عبور و تكرار كلمه عبور مواردي است كه از شما خواسته مي شود. همچنين مي بايست با نشانه گذاري گزينه پايين كادر ها موافقت خود را با قوانين وبسايت Pay98 اعلام كنيد.

وارد كردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت ناموارد كردن اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام – آموزش خريد وب ماني

در نهايت براي ورود به پنل كاربري بر روي دكمه ثبت نام كليك كنيد.

حالا شما در پنل كاربري هستيد و براي خريد وب ماني مي بايست از منوي سمت چپ گزينه خدمات وب ماني و سپس شارژ حساب وب ماني را انتخاب كنيد.

منوي خريد دلار وب مانيمنوي خريد دلار وب ماني – آموزش خريد وب ماني

پس از انتخاب از منوي سمت راست به صفحه مخصوص فرم درخواست شارژ وب ماني هدايت مي شويد كه مطابق تصوير زير است.

فرم درخواست شارژ وب مانيفرم درخواست شارژ وب ماني – آموزش خريد وب ماني

در اين بخش بايد اطلاعات خواسته شده را به دقت كامل كنيد. در كادر ميزان ارز مي بايست ميزان وب ماني درخواستي براي خريد را به دلار وارد كنيد. پس از ورود مبلغ به صورت خودكار مبلغ قابل پرداخت به تومان نمايش داده مي شود. در پايين در بخش شناسه كيف پولمي بايست، آدرس كيف پول وب ماني خود را وارد كنيد. در بخش داراي توضيحات مي توانيد توضيحي را وارد كنيد كه در زمان انجام تراكنش توسط Pay98 وارد شود. داراي كد امنيتي تنها زماني مي بايست فعال شود كه قبلا اين قابليت را در حساب وب ماني خود فعال كرده باشيد كه به منظور دريافت تراكنش مي بايست كد را به Pay98 ارائه كنيد. در بخش توضيحات اضافه هر توضيحي كه احساس مي كنيد نياز است تا كارشناسان ما در جريان آن باشند را بنويسيد. در نهايت پس از بررسي صحت اطلاعات وارد شده، گزينه ثبت درخواست را انتخاب كنيد.

نكته : در صورتي كه مبلغ قابل پرداخت سفارش شما بيشتر از ۳۰۰ هزارتومان باشد مي بايست پيش از ثبت درخواست ابتدا اطلاعات هويتي، مالي و تصوير مدارك شناسايي خود را در پنل كاربري ثبت كنيد. به اين منظور از انتهاي منوي سمت راست گزينه پروفايل را انتخاب كنيد. مطابق تصوير زير در بخش اطلاعات هويتي مي بايست نام، نام خانوادگي، نام شركت (در صورت خريد براي يك شركت)، تلفن همراه، تلفن ثابت، استان، شهر، آدرس و كد پستي محل سكونت خود را وارد كنيد. پس از انتخاب ثبت تغييرات مي بايست درخواست تاييد تلفن همراه و تلفن ثابت را ارسال كنيد.

تكميل اطلاعات فرديتكميل اطلاعات فردي

روند تاييد تلفن همراه به اين صورت است كه پس از درخواست تاييد شماره، طبق توضيحات يك كد به شماره وارد شده پيامك مي شود كه مي بايست آن كد را در كادر تاييد شماره وارد كنيد. در مورد تاييد شماره تلفن ثابت مي بايست پس از درخواست تاييد شماره مطمئن شويد كه كارشناسان ما مي توانند از طريق آن شماره تماس با شما ارتباط برقرار كنند. پس از دريافت تماس از سمت كارشناسان ما شماره تلفن ثابت شما در پنل كاربري تاييد مي شود. پيشنهاد مي شود درخواست تاييد شماره تلفن ثابت را در ساعت كاري ارسال نماييد تا كارشناسان ما در كوتاه ترين زمان ممكن با شما تماس بگيرند.

پس از آن به بخش اطلاعات مالي برويد تا اطلاعات حساب بانكي خود را براي افزايش سطح حساب كاربري وارد كنيد. در اين بخش از شما خواسته مي شود تا اطلاعاتي نظير بانك، نام دارند، شماره حساب، شماره كارت و شماره شباي حساب خود را وارد كنيد.

تكميل اطلاعات ماليتكميل اطلاعات مالي

پس از آن بر روي ثبت تغييرات كليك كنيد و به سربرگ ارسال مدارك براي ارسال تصاوير مدارك خود برويد.

سربرگ ارسال تصوير مداركسربرگ ارسال تصوير مدارك

طبق توضيحات در اين صفحه تصاوير مربوط به كارت ملي، كارت بانكي و درخواست نامه را ارسال و ثبت تغييرات را انتخاب كنيد.

ارسال درخواست خريد با وب ماني

وب ماني توسط بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي و وبسايت ها به عنوان يك روش پرداخت مطمئن پشتيباني مي شود. از اين رو مي توانيد از وب ماني براي پرداخت هزينه خريد كالا يا خدمات مورد نظر استفاده كنيد. با بهره مندي از خدمات خريد با وب ماني وبسايت Pay98 حتي بدون داشتن حساب وب ماني مي توانيد از وبسايت ها خريد كنيد و معادل مبلغ خريد را به تومان پرداخت كنيد.

به اين منظور پس از تكميل اطلاعات خود در پنل كاربري Pay98 در منوي اصلي از بخش خدمات وب ماني، گزينه خريد با وب ماني را انتخاب كنيد.

فرم درخواست خريد با وب مانيفرم درخواست خريد با وب ماني

در صفحه جديد يك سري اطلاعات درباره محصول مورد نظر از شما درخواست مي شود كه طبق راهنماي زير مي توانيد اين اطلاعات را ارائه كنيد.

مبلغ قابل پرداخت – مبلغ قابل پرداخت به تومان كه پس از وارد كردم قيمت محصول براي شما به نمايش در مي آيد.

قيمت محصول – قيمت محصول به دلار، يورو يا پوند را مي توانيد در اين بخش وارد كنيد. توجه داشته باشيد كه ملاك، قيمت نهايي محصول است كه مي تواند شامل ماليات، هزينه هاي ارسال و… نيز باشد.

واحد ارز – در اين بخش مي توانيد ارز مورد استفاده در وبسايت فروشگاهي را انتخاب كنيد.

لينك محصول – آدرس اينترنتي محصول مورد نظر كه قصد خريد آن را داريد.

حساب كاربري – در صورتي كه نياز است تا فرآيند خريد محصول از طريق يك حساب كاربري خاص در وبسايت مورد نظر صورت بگيرد، اين گزينه را فعال و فيلد هاي نام كاربري و رمز عبور را پر كنيد.

توضيحات اضافه – هر توضيحي كه كارشناسان Pay98 لازم است در انجام خريد در جريان آن باشند.

فايل پيوست – در صورتي كه در رابطه با خريد نياز است تا فايلي ارسال كنيد، مي توانيد از اين طريق فايل را براي كارشناسان Pay98 بفرستيد. (فرمت هاي مورد پذيرش PDF، DOC، JPG و PNG است)

نكات مهم استفاده از خدمات وب ماني

پس از ارائه آموزش خريد وب ماني لازم است يك سري نكات را نيز يادآوري كنيم.

  • شماره كيف پول دلاري وب ماني با حرف Z آغاز مي شود.
  • شماره كيف پول با ارز پايه روبل با حرف R آغاز مي شود.
  • توصيه مي كنيم پيش از ثبت سفارش، از اعتبار وبسايت مورد نظر اطمينان حاصل نماييد چرا كه در صورت بروز نارضايتي يا عدم دريافت خدمات مطلوب از آن وبسايت، امكان درخواست بازگشت وجه وجود ندارد.
  • در صورتي كه بنا به هر دليلي از سوي فروشنده مبلغ سفارش شما بازگشت داده شود، مبلغ به ريال محاسبه و به حساب شما بازگشت داده خواهد شد.
  • Pay98 تنها در مورد پرداخت مبلغ سفارش مسئوليت دارد و وظيفه پيگيري هاي بعدي سفارش، برعهده شماست.
  • در صورتي كه هزينه سفارش توسط Pay98 به وبسايت مورد نظر پرداخت شود اما بنا به دلايلي آن سفارش توسط فروشنده تاييد نشود، بازگشت وجه به حساب شما تنها در صورتي امكان پذير است كه مبلغ سفارش توسط فروشنده به حساب Pay98 بازگشت داده شود.
  • در صورتي كه قصد داريد از يك وبسايت دو چيز را جداگانه سفارش دهيد مي بايست براي هر كدام يك درخواست جداگانه در پنل Pay98 خود ايجاد كنيد. البته در صورتي كه وبسايت مورد نظر امكان پرداخت يك مرحله اي را داشته باشد سفارش چند محصول در يك سبد خريد مشكلي ندارد.

در صورتي كه هر گونه سوال در زمينه استفاده از خدمات وب ماني داريد، مي توانيد از پايان همين صفحه و از بخش ارسال ديدگاه، آن را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.