خريد از علي اكسپرس (AliExpress) در ايران با كارت شتاب

۵ بازديد
5 (100%) 2 votes

علي اكسپرس (AliExpress) كه در سال ۲۰۱۰ راه اندازي شد، يك فروشگاه خرده فروشي آنلاين مستقر در چين است كه از كسب و كارهاي كوچك در چين و ديگر نقاط جهان تشكيل شده و به خريداران بين المللي خدمات ارائه مي دهد. اين سايت زير مجموعه كمپاني علي بابا (Alibaba) است. سايت AliExpress داراي بيشترين بازديد در زمينه تجارت الكترونيك در روسيه و دهمين وب سايت محبوب در برزيل است. فروشندگان در علي اكسپرس مي توانند شركت ها يا افراد باشند. Alibaba با استفاده از علي اكسپرس، به دنبال گسترش دسترسي به بازار هاي خارج از آسيا و غول هاي فروش اينترنتي مانند آمازون و eBay است. در اين مقاله به آموزش خريد از علي اكسپرس در ايران و چگونگي پرداخت آن توسط وب سايت Pay98 در سه بخش مجزا پرداخته ايم:

  1. آموزش خريد از علي اكسپرس توسط Pay98 با ويزا كارت/مستر كارت
  2. آموزش خريد از علي اكسپرس توسط Pay98 با وب ماني
  3. آموزش خريد مستقيم از علي اكسپرس (AliExpress)

آموزش خريد از علي اكسپرس توسط Pay98 با ويزا كارت/مستر كارت


وب سايت علي اكسپرس به دليل تحريم هاي كشور آمريكا، كاربران ايراني را تحريم و ارسال كالا به ايران را نيز از سال ۹۴ غير فعال نموده است. به همين دليل امكان خريد از علي اكسپرس بطور مستقيم و از داخل كشور وجود ندارد. وب سايت Pay98، ارائه دهنده خدمات پرداخت بين المللي، به راحتي محصول مورد نياز شما را از AliExpress خريداري نموده و به شما درب منزل تحويل مي دهد. Pay98 فرآيند خريد از سايت هاي خارجي با كارت شتاب را براي ايرانيان داخل كشور فراهم مي كند.

جهت خريد از علي اكسپرس روش هاي مختلفي در وب سايت آن موجود است كه در درسترس ترين آنها عبارتند از:

  1. پرداخت از طريق ويزا كارت يا مستر كارت
  2. پرداخت از طريق وب ماني (WebMoney)

براي شروع خريد از علي اكسپرس در صورتي كه عضو سايت ما (Pay98) نيستيد، هم اكنون ثبت نام نموده و وارد پنل كاربري خود شويد.

خريد توسط Pay98 از طريق ويزا كارت

در پنل كابري، وارد بخش “خدمات ويزا كارت” يا “خدمات مستر كارت” شده و زير مجموعه “خريد با ويزا كارت” يا “خريد با مستر كارت” را انتخاب نماييد. در فيلد “قيمت محصول”، معادل قيمت محصول مورد نظر را به دلار وارد نموده و مبلغ قابل پرداخت به تومان براي شما نمايش داده مي شود. نكته بسيار مهم پيش از ثبت سفارش در Pay98، اطمينان كامل از مبلغ نهايي و قابل پرداخت در وب سايت مورد نظر است. برخي از وب سايت ها پس از تكميل فرآيند سفارش و در آخرين مراحل، مبلغي را به عنوان كارمزد يا ماليات به كل مبلغ قابل پرداخت اضافه مي كنند.

در فيلد “لينك محصول/سرويس” آدرس صفحه محصول انتخاب شده در AliExpress را وارد نماييد. اگر توضيحات اضافه اي در رابطه با محصول مورد نظر وجود دارد (مانند نحوۀ ارسال يا خريد لوازم جانبي محصول)، آن را در بخش “توضيحات اضافه” وارد نماييد.

همانطور كه گفته شد علي اكسپرس (AliExpress) كابران ايراني را تحريم نموده است. به همين دليل گزينه “مشخصات خارج كشور” قرار داده شده تا با انتخاب آن، محصول مورد نظر با هويت فردي خارج از كشور خريداري شده و به شما در داخل ايران تحويل گردد.

اگر در وب سايت علي اكسپرس حساب كابري داريد، گزينه “حساب كابري” را انتخاب نموده و نام كاربري و كلمه عبور خود را در فيلد هاي مربوطه يادداشت نماييد. سپس يك اسكرين شات از صفحه محصول مورد نظر خود تهيه نموده و آن را در بخش “فايل پيوست” ضميمه كنيد.

در انتها پس از كليك بر روي دكمه ثبت درخواست، همكاران ما در اسرع وقت محصول مورد نظر شما را خريداري نموده و مي توانيد آن را درب منزل تحويل بگيريد. Pay98 امكان خريد از علي اكسپرس با كمترين كارمزد را براي شما مهيا مي كند.


آموزش خريد از علي اكسپرس توسط Pay98 با وب ماني


فروشگاه اينترنتي علي اكسپرس قابليت پرداخت از طريق وب ماني را نيز براي كاربران خود فراهم نموده است. شما مي توانيد محصول خود را خريداري نموده و وجه آن را از طريق وب ماني توسط وب سايت پي۹۸ پرداخت نماييد. براي انجام اين كار همانند روش بالا ابتدا در Pay98 ثبت نام نموده و وارد پنل كاربري خود شويد. وب سايت Pay98 امكان خريد آسان از علي اكسپرس را براي ايرانيان داخل كشور مهيا مي كند.

جهت خريد از علي اكسپرس با وب ماني دو راهكار در Pay98 موجود است:

شارژ حساب وب ماني توسط Pay98

با انجام اين كار مي توانيد مستقيماً از AliExpress توسط كيف پول وب ماني خودتان خريد كنيد. در اين مرحله به آموزش شارژ حساب وب ماني مي پردازيم. بدين منظور در وب سايت Pay98 ثبت نام نموده و وارد پنل كاربري خود شويد.

خريد از علي اكسپرس با وب ماني

در فيلد “ميزان ارز” مبلغ دلاري كه مي خواهيد حساب وب ماني خود را شارژ نماييد، وارد كنيد. سپس در فيلد “شناسه كيف پول”، آدرس كيف پول وب ماني خود را وارد نموده و به اين نكته توجه نماييد كه آدرس كيف پول دلاري وب ماني با حرف Z و كيف پول با ارز پايه روبل با حرف R آغاز مي شود.

اگر مي خواهيد تراكنش انتقالي به حساب وب ماني شما داراي توضيحات خاصي باشد، آن را در بخش “داراي توضيحات” وارد كنيد. همچنين اگر تمايل داريد تراكنش به همراه كد امنيتي ارسال شود، كد امنيتي مورد نظر را در قسمت “داراي كد امنيتي” وارد نماييد.

پس از ثبت درخواست، مبلغ درخواستي در كيف پول وب ماني شما شارژ مي شود و مي توانيد به صورت مستقيم از علي اكسپرس خريد نماييد.

خريد با وب ماني توسط Pay98

با استفاده از اين قابليت، شما مي توانيد محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و لينك آن را در اختيار ما قرار دهيد تا پرداخت به علي اكسپرس توسط ما انجام شده و كالا را درب منزل خود تحويل بگيريد. بدين منظور وارد پنل كاربري خود در وب سايت Pay98 شويد.

خريد از علي اكسپرس با وب ماني توسط Pay98

در پنل كابري، وارد بخش “خدمات وب ماني” شده و زير مجموعه “خريد با وب ماني” را انتخاب نماييد. در فيلد “قيمت محصول”، معادل دلاري قيمت محصول مورد نظر خود را كه در صفحه پرداخت نهايي AliExpress نمايش داده شده، وارد نموده و مبلغ قابل پرداخت به تومان براي شما نمايش داده مي شود.

در فيلد “لينك محصول/سرويس” آدرس صفحه محصول انتخاب شده در وب سايت AliExpress را وارد نماييد. اگر توضيحات اضافه اي در رابطه با محصول مورد نظر وجود دارد (مانند اين كه محصول مورد نظر هديه است)، آن را در بخش “توضيحات اضافه” وارد نماييد.

گزينه “مشخصات خارج كشور” قرار داده شده تا با انتخاب آن، محصول مورد نظر با هويت فردي خارج از كشور خريداري و به شما در ايران تحويل گردد. اين گزينه به جهت مقابله با تحريم هاي بين المللي در Pay98 قرار داده شده است.

اگر در وب سايت AliExpress حساب كابري داريد، گزينه “حساب كابري” را انتخاب نموده و نام كاربري و كلمه عبور خود را يادداشت نماييد. در انتها يك اسكرين شات از صفحه محصول مورد نظر خود در علي اكسپرس تهيه نموده و در بخش “فايل پيوست” براي ما ارسال كنيد. پس از كليك بر روي ثبت درخواست، همكاران ما در اسرع وقت سفارش شما را انجام داده و مي توانيد از محصول خريداري شده خود نهايت لذت را ببريد.


آموزش خريد مستقيم از علي اكسپرس (AliExpress)


 اگر خودتان داراي مستر كارت يا ويزا كارت هستيد، مي توانيد مستقيماً اقدام به خريد محصولات علي اكسپرس نماييد. با وجود محصولات بسياري كه براي فروش در AliExpress موجود است، مي توانيد انتخاب هاي خود را محدود نموده و ساعت ها صرف خريد و بازديد از اين فروشگاه اينترنتي نماييد. با اين وجود، علي اكسپرس همراه با تعدادي از ويژگي هاي مجهز به شما در پيدا كردن محصول مورد نظرتان كمك خواهد نمود. در ويدئو زير خلاصه اي از مراحل انتخاب و خريد محصولات در وب سايت علي اكسپرس نشان داده شده است:

 

ثبت نام اوليه در علي اكسپرس (AliExpress)

ثبت نام در علي اكسپرس مرحله (1)

جهت شروع خريد از علي اكسپرس موس خود را به سمت راست بالاي صفحه همانند تصوير بالا منتقل كنيد. يك منو باز مي شود كه بايد در آن روي گزينه “Join Free” كليلك نماييد. سپس يك صفحه جديد حاوي فرم ثبت نام باز مي شود كه بايد مشخصات خود شامل ايميل، نام و نام خانودگي و كلمه عبور را با دقت در فيلد هاي مربوطه وارد نماييد. ثبت نام در علي اكسپرس بسيار آسان بوده و نياز به احراز هويت ندارد. پس از كليك بر روي دكمه “Create Your Account” ثبت نام با موفقيت انجام شده و يك ايميل فعالسازي براي شما ارسال مي گردد.

ثبت نام در علي اكسپرس مرحله (2)

جستجو و دسته بندي محصولات در علي اكسپرس (AliExpress)

فروشگاه اينترنتي علي اكسپرس يك بازار جهاني از خريداران و فروشندگان است. بنابراين با انتخاب فروشنده‌ هايي كه به ايران نزديك تر هستند، در هزينه‌هاي پستي خود صرفه‌جويي نماييد. همچنين به اين نكته بايد توجه نمود كه در وب سايت AliExpress فروشندگان از طرف مشتريان خود بازخورد (Feedback) دريافت مي كنند. مثبت تر بودن هر چه بيشتر اين بازخورد، نشان دهنده اطمينان‌ پذيري و صحت عملكرد فروشنده محسوب مي شود.

با اين حال، علي اكسپرس به كمك قابليت هاي خود به شما در پيدا كردن محصول مورد نظرتان كمك خواهد نمود.در صورتي كه يك كالاي خاص نظر شما را جلب نمود، بهتر است براي موارد مشابه آن نيز جستجوي بيشتري انجام دهيد تا بتوانيد بهترين گزينه‌ ممكن را از نظر هزينه‌ هاي كلي پيدا كنيد.

ثبت نام در علي اكسپرس مرحله (3)

پس از جستجوي عبارت مورد نظر خود در نوار جستجوي بالاي سايت، نتايج به دست آمده همراه با فيلتر هاي بسيار نمايش داده مي شود. شما مي توانيد از گوشه سمت چپ، از ميان دسته بندي هاي موجود (همچون جواهرات، لباس مردانه و زنانه، كيف و كفش و…) جستجو خود را دقيق تر نماييد. همچنين مي توانيد توسط فيلتر هاي موجود، جنس كالاي مورد نظرتان را بررسي نموده و از شرايط خاص مربوط به كالاي انتخابي خود آگاه شويد.

انتخاب و خريد محصول در علي اكسپرس (AliExpress)

پس از پيدا كردن محصول دلخواه خود، روي دكمه اضافه كردن به سبد خريد (Add to Cart) در صفحه محصول كليك كنيد. پس از آن AliExpress سبد خريد شما را نمايش مي دهد.

ثبت نام در علي اكسپرس مرحله (4)

اگر مي خواهيد به خريد خود ادامه دهيد، روي دكمه Continue Shopping كليك كنيد. اگر گزينه Continue Shopping را انتخاب كنيد، مي توانيد با كليك بر روي لينك سبد خريد بالاي هر صفحه علي اكسپرس در هر زمان به سبد خريد خود بازگرديد.

با دقت تمام مشخصات ارائه شده توسط فروشنده را مطالعه كنيد. اطمينان حاصل نماييد تا ابهامي درباره وضعيت ارسال كالا براي شما باقي نمانده باشد؛ زيرا اين مشخصات طبق قوانين AliExpress بخشي از قرارداد فروش كالا را تشكيل مي دهند. در نهايت با انتخاب گزينه “Buy All” در سبد خريد، به صفحه درج مشخصات پستي وارد مي شويد. پس از وارد كردن اطلاعات دقيق جهت ارسال كالا، روش پرداخت مورد نظر را تعيين نماييد. كالاي مورد نظر پس از زمان تعيين شده در سايت به دست شما خواهد رسيد.

ثبت نام در علي اكسپرس مرحله (5)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.