استخراج بيت كوين بعد از كاهش اخير قيمت ها سودي ندارد!

۴ بازديد

در گزارشي تازه از كه توسط تام لي از طرف Fundstrat منتشر شده، گفته مي شود كه درآمد حاصل از استخراج بيت كوين در حال حاضر سودي به همراه ندارد و فقط در سطحي است كه هزينه را پوشش مي دهد و اين به خاطر افت قيمت بيت كوين در چند روز اخير است. اين خبر را CNBC منتشر كرده است.

لي در گزارش خود مي گويد كه در حال حاضر استخراج هر سكه بيت كوين در حدود ۸,۰۳۸ دلار هزينه دارد، در حالي كه بيت كوين در زمان نوشتن اين خبر ۸,۰۲۱ دلار ارزش دارد.

مدلي كه در آن Fundstrat براي محاسبه هزينه استخراج يك سكه بيت كوين مورد استفاده قرار داده است شامل هزينه تجهزات، دستگاه هاي خنك كننده و هزينه برق مي باشد كه ۶ سنت به ازاي هر كيلو وات ساعت در نظر گرفته شده است. مدير بخش اطلاعات كمي Fundstrat، سم داكتر گفته است كه قيمت جايگزين كردن تجهيزات بيش از نصف كل هزينه استخراج، تمام مي شود.

استخراج كنندگان ارز هاي رمزپايه همچنين از كارمزد تراكنش ها نيز كسب درآمد مي كنند كه اخيرا آن درآمد نيز كاهش پيدا كرده است. طبق داده هاي BitInfoCharts متوسط كارمزد تراكش در ۲۴ اسفند در حدود ۰٫۲۱ دلار بوده است و اين در حالي است كه اين مقدار در ۲ دي بالاي ۳۴ دلار بوده است.

چارلي هيتر، مدير عامل وبسايت CryptoCompare به CNBC گفته بود كه استخراج كنندگان در حال حاضر نصف درآمدي كه در ماه دي داشته اند را كسب مي كنند كه علاوه بر مشكل كاهش قيمت، افزايش محبوبيت استخراج بيت كوين هم يكي از دلايل آن است.

طبق گفته داكتر از سوي Fundstrat، اگر قيمت بيت كوين به ۳,۰۰۰ تا ۴,۰۰۰ دلار برسد، دست از استخراج مي كشند و او همچنين افزود كه استخراج بيت كوين در دي ماه ۱۳۹۳ هم به حالتي رسيده بود كه درآمد آن با مخارج يكسان بود و در آن زمان هر بيت كوين قيمتي بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار داشت.

به هر حال، CNBC مي نويسد كه استخراج كنندگان چيني بيت كوين احتمالا حتي در صورتي كه قيمت بيت كوين به جايي برسد كه ضرر كنند نيز به استخراج آن ادامه مي دهند و دليل آن اين است كه علاقه آن ها به انتقال درآمد هاي خود به جايي كه دست دولت چين به آن نرسد، زياد است.

به دليل افزايش هزينه هاي مصرف انرژي كه استخراج ارز هاي رمزپايه به همراه داشته است، برخي منتقدان درباره تاثير احتمالي و منفي اين كار بر روي محيط زيست و اين كه فوايد اين كار كمتر از ضرر هاي آن است، ابراز نگراني كرده اند.

پيش از اين گزارش هايي مبني بر فراواني گزينه هاي تامين انرژي هاي تجديد پذير و همچنين ويژگي هايي كه ارز هاي رمزپايه براي كشور هاي بدون سيستم بانكي يا كشور هايي با تورم بالا مانند ونزوئلا دارد، منتشر شد كه اين احتمالا به اين معناست كه مصرف بالاي برق مشكلي به حساب نمي آيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.